home09

SMOOTHIEN HYÖDYT- miksi ottaa smoothiet osaksi jokaista päivääsi?

Ajattelin muistuttaa yhdestä helposta ja nopeasta tavasta, jolla saat tankattua helposti itseesi hyviä ravintoaineita sekä nesteytettyä kehoasi.

SMOOTHIE!!!

Siitä jaksan toitottaa asiakkaillenikin ja juon myös itse sellaisen päivittäin, joskus menee useampikin. Miksi? Koska smoothiella on paljon terveyshyötyjä!

¤ Ravinteet imeytyvät paremmin, kun ruoka on jo valmiiksi ”esipilkottu”

¤ Ruoansulatus paranee, kun suoliston ei tarvitse tehdä niin paljon töitä

¤ Makuelämykset lisääntyvät

¤ Ruoanvalmistus helpottuu ja säästät aikaa. Smoothie voi olla osana aamupalaa tai kokonainen    sellainen. Se on myös loistava välipala.

¤ Smoothie sopii loistavasti myös ennen treeniä sekä treenin jälkeen.

¤ Nesteyttää kehoa

¤ Virkistää mieltä ja kehoa

¤ Helppo tapa lisätä mm. kasviksia päivääsi

¤ Viher-smoothie poistaa inflamaatiota kehosta (kehon sisäistä tulehdustilaa)

Siinä vain muutama syy, miksi smoothieta kannattaa edes kokeilla. Itse teen kerralla (tai mieheni tekee) sen verran ison satsin, että siitä riittää molemmille 2 päiväksi. Ja kun on kiire, niin jääkaapissa on aina valmiina smoothieta. Ne ovat kaiken lisäksi nopeasti tehty, ajan puutteesta se ei voi olla kiinni 😉

Laitamme aina joukkoon paljon kasviksia (pinaattia, erilaisia salaatteja, yrttejä, lehtikaalia, kurkkua tms.), viherjauheita (vehnänoras, ohranoras, chlorella, spirulina, nokkosjauhe jne.), marjoja (mustikka, mustaherukka, punaherukka, puolukka, tyrni jne.), hedelmiä (banaani, ananas, mango, granaattiomenan siemeniä, appelsiini tms.) ja vaikka mitä! Erilaisia superfoodeja, kuten tocoa, lucumaa, ashwagandhaa, macaa, kaakaojauhetta ja chia-siemeniä…Lisäksi myös inkivääriä, kurkumaa, minttua ja jotain proteiinia, kuten hamppu-proteiinia, vege-proteiinia tai jotain hyvää hera-proteiinia. Proteiinia kannattaakin lisätä smoothieen, jos juot sen treenin jälkeen palautusjuomaksi. Tietysti hyviä rasvoja unohtamatta! Avocado, kookosrasva, oliiviöljy, MCT-öljy ja mm. pähkinät kuuluvat meidän valikoimiin.

Voit siis tehdä vaikka illalla isomman smoothie satsin valmiiksi jääkaappiin. Kaada ne valmiiksi laseihin ja näin sinulla on aamulla valmiiksi jääkaapissa ravitseva aamupala, nappaa kiireessä vaikka mukaasi. Töistä tullessa, jos väsyttää, voit napata jääkaapista toisen ja iltakin sujuu virkeämmin, eikä tarvitse jäädä sohvalle makaamaan 😊 Ja toki ihan perus kamoista voit smoothien tehdä. Et tarvitse superfoodeja saadaksesi smoothien hyötyjä 😉 Meillä esimerkiksi viherjauheet helpottavat arkea. Smoothien seassa on niin helppo saada ravitsevia aineita kehoon ja jos tuntuu, että salaatti tökkii, niin smoothiessa et sitä edes huomaa 😊

Tässä muutama smoothie resepti tuomaan inspiraatiota. Jokainen löytää kyllä itselleen sopivat maut! Smoothien tekemisessä ei ole rajana kuin mielikuvitus! Jos haluat ruokaisampaa smoothieta, voit lisätä esimerkiksi kaurahiutaleita tai pellavansiemeniä,  ihan mikä sopii sinun suuhusi 😊

p2p

v2v

Enää ei tarvitse kuin kokeilla!

Ihanaa ja makurikasta viikonloppua,

Petra